יום רביעי, 5 בספטמבר 2018

קבלת תו נכה – כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול



אם יש לכם הורה או קרוב משפחה אחר הסובל מלקות וקושי בניידות, אתם כבר בטח מכירים את הסיטואציה: ההתארגנות, הירידה לרכב, הכנת הציוד ההיקפי ושימוש בכל האביזרים הרלוונטיים כדי להגיע בשלום ליעד הרצוי, החיפוש אחר חנייה וההתארגנות לקראת ההגעה ליעד - לאדם מן השורה פעולות אלו נראות טריוויאליות ופשוטות לביצוע, אבל עבור נכים מדובר במורכבות המצריכה היערכות מיוחדת והסתגלות בכל פעם מחדש.

מהו תו חניה? 

תו חנייה לנכים הינו בין העזרים היעילים והחיוניים ביותר לאנשים הסובלים ממוגבלויות שונות המקשות עליהם את התפקוד היומיומי. קבלת תו חנייה מאפשרת לנכה לחנות קרוב ליעד ההגעה הרצוי, חניה במקומות מונגשים המקלים על ההתניידות היומיומית והנחות בתשלומים למשרד הרישוי. ההקלות המתאפשרות הודות לתו החניה הופכות את חייו של הנכה לפשוטים יותר במסגרת המצב הקיים.

מי זכאי לקבל תו נכה?

נכה משרד הביטחון
מוגבל ניידות בכל גיל שהוא המשתמש בכסא גלגלים
מוכר אגף השיקום במשרד האוצר
נפגעי איבה המוכרים לביטוח הלאומי
בעל תעודת עיוור
סובלים מכאבים המקשים על ההתניידות
אדם המסיע מבוגר נכה לעתים קרובות

גם מי שאינו בעל אישור נכות יכול לקבל תג נכה לחנייה
  1. חולה במחלת לב כגון הפרעה בתפקוד דיאסטולי, יתר לחץ דם עורקי ריאתי, מחלות ריאה כרוניות ועוד.
  2. מחלות שריר ושלד כגון שיתוק חלקי, עיוותי שלד ואחרים
  3. נירופטיה מוטורית הכוללת מחלת שרירים
  4. סכרת
  5. מחלות כלי דם
מה הם הקריטריונים לקבלת תו נכה?

נכה הזקוק לרכב על מנת להתנייע בשל נכות בגפיים התחתונות
נכה שדרגת הנכות שלו מגיעה ל-60% לפחות ותנועה בדרכים ללא רכב עלולה לפגוע במצבו
אדם המוגבל בהליכה ונזקק לכסא גלגלים לצורך התניידות

מה מקנה תו חנייה לנכה?

תו חנייה לנכה מעניק את כל אחת מהאפשרויות הבאות:
  • אפשרות חנייה ללא תשלום בכל חנייה ברחבי הארץ
  • הנחה משמעותית במשרד הרישוי
  • אפשרות נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית
  • במקומות מסוימים אפשר להחנות את הרכב בחנייה כחול – לבן ללא תשלום
למה עליכם להתכונן?

מסתבר שקבלת תו נכה היא אינה עניין של מה בכך. רבים מהנכים הזקוקים לתו חנייה לנכה כדי לנהל אורח חיים שפוי, נאלצים להתרוצץ ממקום למקום על מנת להשיג את הטפסים הנדרשים, למלא אותם כהלכה, להציג הוכחות פעם אחר פעם, לגייס את האישורים המתאימים ולהגיע שוב ושוב לבדיקות מתישות, לפעמים לאותה בדיקה יותר מפעם אחת. ולמרות כל הריצות המתישות, לא אחת הבקשה נדחית, גם כשמדובר בצורך אמיתי שיסייע לנכה להתקיים.

מי שכבר מכיר את הפרוצדורה מחייו האישיים או ממכרים, מבין שמדובר בתהליך מתיש. רק מי שבאמת זקוק לתו הזה יודע עד כמה החיים יכולים להיות קשים ומורכבים ללא התו, המנגיש את יעדי הנסיעה ואת ההתניידות במרחב הציבורי.

שיפורים ועדכונים

כדי להקל על הנכים, החל מתאריך 10 באפריל, 2018, תג הנכה לא יישא את פרטי כלי הרכב אלא ישמש כתג אישי קבוע המשויך לנכה עצמו. באופן זה, לא יהיה צורך בעדכון כלי הרכב עם כל החלפה. הנתונים אודות כלי הרכב יעודכנו באופן אוטומטי במשרד הרישוי.

שיפור סיכויי קבלת תו נכה

כדי להימנע מטרטורים ותיזוזים אינסופיים בין רופאים, ועדות קבלה ואישור, משרדי ממשלה, מוסדות ואחרים – רק כדי לקבל תשובה שלילית כעבור אינספור התרוצצויות, רצוי לפנות מבעוד מועד לעורך דין מייצג אשר יגיש את הבקשה בשם הנכה וימלא את כל האישורים הנדרשים על פי התנאים הרלוונטיים. באופן זה, תוכלו למקסם את הסיכויים שלכם לקבלת תו נכה מבלי להתרוצץ ולהתעייף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה